2021-02-17

Vi söker Projektchef

Sista ansökningsdag 14 mars.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla framtidens infrastruktur i Umeå. Just nu pågår flera spännande och långsiktiga satsningar inom logistik och infrastruktur i Umeå kommun som påverkar hela regionen. Därför behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare en stjärna som kan medverka till företagets framgångar och den gemensamma resan mot målet att bli 200 000 invånare i Umeå 2050. Är du den vi söker?

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas med många spännande och viktiga projekt att genomföra under de kommande åren. Bl.a investeras det 1,4 miljarder i Umeå hamnutvecklingen av Dåva företagspark och, arbetet med Norrbottniabanan har påbörjats och ett resecentrum i Sävar ska byggas bara för att nämna några av de projekten vi ansvarar för och är involverade i. Tillsammans med ditt projektledarteam kommer du att ha en helt avgörande roll för projektens, bolagets och kommunens utveckling. Läs mer om kommande, pågående och avslutade projekt under Projekt.

INAB består av tolv medarbetare med kompetens inom logistik, projektverksamhet, fastighet och infrastruktur. Bolaget ansvarar för kommunens järnvägsanläggningar och har ett nära samarbete med övriga bolag och verksamheter inom kommunen. Det finns ett fastighetsbestånd inom koncernen bestående av tre resecentrum, ett badhus och en vagnverkstad. Bolaget har ett uppdrag att företräda kommunen i järnvägs- och sjöfartsfrågor samt ett ansvar att marknadsföra Umeå som ett logistiskt nav.

Arbetsuppgifter

I rollen som projektchef väntas du ta ansvar för uppdraget i sin helhet genom engagemang, noggrannhet och ett nära ledarskap. Du möjliggör för en strukturerad och effektiv samverkan mellan medarbetare, berörda samarbetspartners och omgivning. Genom tydlig kommunikation, god planering, säkerställer du övergripande att ramar för projektens ekonomi, tid, kvalité och omfattning uppnås. Du medverkar genom ett modernt ledarskap till en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö och skapar förutsättningar för ditt team att nå uppsatta mål.

I rollen ingår:

  • Övergripande projektsamordning av olika typer av bygg- och anläggningsuppdrag med ansvar för verksamhetens medarbetare, resurser, ekonomi och arbetsmiljö.
  • Övergripande samordning av projektverksamhetens resurser och organisation på ett optimerat sätt genom god planering och framförhållning. Samt löpande uppföljning och utvärdering av den egna verksamheten.
  • Övergripande ansvar för framtagande av upphandlingsmaterial, genomförande av upphandling och utvärdering av anbud.
  • Övergripande ansvar för projektens avvikelsehantering, rapportering och uppföljning.
  • Övergripande ansvar för kontakten med myndigheter och efterlevnad av för projekten gällande krav och lagstiftning.
  • Övergripande ansvar för det interna och externa informationsflödet gällande projektspecifika frågor.
  • Representation av den egna verksamheten i kontakter med tjänstemän, beställare, framtida anläggningsanvändare, politiker, media och övrig omgivning.

Den vi söker

Du har högskoleutbildning minst 3 år, med inriktning samhällsbyggnad, byggteknik, väg och vatten eller motsvarande alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Flera års erfarenhet av att övergripande leda bygg- eller anläggningsprojekt med ansvar för personal, resurser, ekonomi och lagefterlevnad. Goda spårkkunskaper och körkort klass B är ett krav.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter. För att trivas i rollen krävs att du är strukturerad, lyhörd, affärsmässig och kan bygga långvariga relationer. Du tycker om att ha dagliga kund-och leverantörskontakter och du är van att arbeta i moderna IT system. Det är meriterande med god kunskap och praktisk erfarenhet av konsult- och entreprenadjuridik samt offentlig upphandling.

Vi uppskattar kollegor som har ett positivt och öppet förhållningssätt, är prestigelösa och ansvarstagande. Att vara nyfiken på en ständigt föränderlig omvärld och ha en exceptionell förmåga att se lösningar uppskattas också. Är du dessutom en driven initiativtagare och trivs med stort eget ansvar så kommer du att passa hos oss.

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för INABs räkning.

Skicka in din ansök via Jefferson Wells webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cathrine Lind på telefonnummer: 070-577 06 18 eller via e-post: cathrine.lind@jeffersonwells.se

Obs! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, sista ansökningsdag är dock 14 mars.

Vi ser fram emot din ansökan!